Kannattaako Sisustussuunnittelijan Palkkaaminen?
Sisustussuunnittelijan palkkaaminen voi tuntua kyseenalaiselta monista eri syistä. Monilla on vahva visio siitä, miltä heidän tilansa pitäisi näyttää, ja he nauttivat itse suunnittelun ja sisustuksen prosessista. Tämä voi herättää ajatuksen, että ammattilaisen käyttäminen veisi pois omalta luovuudelta ja henkilökohtaiselta kosketukselta.
Kustannukset ovat myös merkittävä tekijä. Sisustussuunnittelijan palvelut eivät ole ilmaisia, ja palkkio voi tuntua ylimääräiseltä kuluerältä, etenkin jos projektin budjetti on jo valmiiksi tiukka. Samalla moni pohtii, olisiko itse tekemällä mahdollista säästää rahaa.
Oman kodin tai tilan suunnittelu on hyvin henkilökohtainen prosessi, ja ajatus siitä, että joku muu tekee suuria päätöksiä, voi tuntua epämukavalta. Tämä saattaa synnyttää pelkoa kontrollin menettämisestä ja epäilystä siitä, ettei lopputulos vastaisi omaa tyyliä tai toiveita.
Lisäksi sisustussuunnittelijan työnkuvasta voi olla väärä käsitys. Moni ajattelee, että ammattilaisen työ rajoittuu pelkästään huonekalujen valintaan ja tilan koristeluun, jolloin palvelu voi vaikuttaa tarpeettomalta, etenkin jos nämä asiat kokee pystyvänsä hoitamaan itsekin.
Joskus epäluuloa saattavat herättää myös negatiiviset kokemukset tai skeptisyys suunnittelijoita kohtaan. Jos yhteistyö jonkun suunnittelijan kanssa ei ole sujunut odotusten mukaisesti, tai jos on kuullut vastaavia kokemuksia, se voi luoda epäluottamusta koko ammattia kohtaan.
Usein epäröinti johtuu myös siitä, ettei täysin ymmärretä, mitä lisäarvoa sisustussuunnittelija tuo mukanaan. Ammattilaisen asiantuntemus, projektinhallintataidot ja kyky optimoida tilan toimivuus saattavat jäädä huomaamatta, jos niitä ei ole kokenut käytännössä.
Lopulta sisustussuunnittelijan palkkaamisen tarpeellisuus riippuu omista tarpeista, toiveista ja resursseista. Vaikka aluksi tuntuisi, ettei ammattilaisen apua tarvitse, moni yllättyy positiivisesti siitä, miten suuri vaikutus hänen asiantuntemuksellaan voi olla projektin onnistumiseen.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 14.6.2019 alkaen.
NBIDESIGN
Hankotie 5
90530 OULU
+358 400 685 439
info@nbidesign.fi
3090006-9
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt NBIDESIGN yleiset ehdot.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
NBIDESIGN
Hankotie 5
90530 OULU
+358 400 685 439
info@nbidesign.fi
3090006-9
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.